Ni hao och wo ai ni och sådär

Hoppas att ni har det bra!
Jag själv sitter och repeterar de få meningarna på kinesiska jag kan.
 
''Hej, jag heter Mikaela och är 16 år.''
''Du är jobbig''
''Jag älskar dig''
''Tack''
 
Är de orden jag hittils kan, inte så mycket direkt.
Men när jag börjar högskolan ska jag läsa mandarin och japanska, det har jag bestämt sen länge ^_^.
Kinesiska har jag alltid tyckt varit så otroligt fint, dessutom kommer det bli väldigt användbart i framtiden.
Japanska är också väldigt fint, dessutom skulle det vara så roligt att kunna.
Har alltid varit intresserad utav språk, vill lära mig så många som möjligt.
Språken jag kan nu är svenska, engelska, spanska, och franska. Inte så många, men inte så dåligt för en vanlig 16åring kanske?^^.
Lägger jag dessutom på kinesiska och japanska kommer jobben skrika efter mig i framtiden, haha~
Nej men, tycker det är roligt att kunna göra sig förstådd och förstå annat än svenska.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0